Daily Telegraph - The Daily Telegraph

От Уикипедия, Свободната Енциклопедия

Pin
Send
Share
Send

Daily Telegraph
Беше, е и ще бъде
The Telegraph.svg
Largerdailytelegraph.jpg
Първа страница на 160-то юбилейно издание на 29 юни 2015 г.
ТипВсекидневник
ФорматБрошен лист
Собственик (и)Телеграфна медийна група
РедакторКрис Евънс[1]
Основан29 юни 1855 г.; Преди 165 години (1855-06-29) (като Daily Telegraph & Courier)
Политическо подреждане
Централно управлениеЛондон, Англия
СтранаВеликобритания
Тираж317 817 (към декември 2019 г.)[4]
Сестрински вестнициНеделният телеграф
ISSN0307-1235
OCLC номер49632006
Уебсайтwww.телеграф.co.uk Редактирайте това в Wikidata

Daily Telegraph, известен онлайн като Телеграфът, е национален британски ежедневник електронна таблица вестник, публикуван в Лондон от Телеграфна медийна група и се разпространява в Обединеното кралство и в международен план.

Основан е от Артър Б. Шейна през 1855 г. като Daily Telegraph & Courier. Телеграфът е описано като a вестник със записи и обикновено имаше международна репутация през ХХ век за качество, описано от Амол Раджан като „една от големите световни заглавия“.[5]

Мотото на вестника „Беше, е и ще бъде“ се появява на редакционните страници и присъства във всяко издание на вестника от 19 април 1858 г. насам.[6] Вестникът имаше тираж 363 183 през декември 2018 г.,[7] слиза още по-далеч, докато се оттегли от одита на тиражите на вестници през 2019 г., след като намаля с почти 80%, много по-бързо от индустриалните тенденции, от 1,4 милиона през 1980 г.[8] Неговата сестра хартия, Неделният телеграф, започнал през 1961 г., има тираж 281 025 към декември 2018 г.[7] Телеграфът някога е имал най-голям тираж за вестник във Великобритания, макар че това приключи преди много години.[кога?] Двата сестрински вестника се водят отделно, с различна редакция,[9] но има кръстосано използване на истории.

Телеграфът е първият вестник, който публикува редица забележителни новинарски новини, включително Скандал за депутатски разходи от 2009 г., което доведе до редица високопоставени политически оставки и заради което беше наречено 2009 Британски вестник на годината,[10] и неговото тайно разследване за английския футболен мениджър от 2016 г. Сам Алардайс.[11] Критици, включително бившият главен политически коментатор на вестника Питър Оборн, обвинявайте го, че е неправомерно повлиян от рекламодателите, особено HSBC.[12][13]

На 26 октомври 2019 г. беше съобщено, че собствениците на Daily Telegraph и Sunday Telegraph трябваше да пуснат двете заглавия за продажба след намаляваща печалба и тираж, след като слуховете за продажба бяха отречени в продължение на няколко години.[14]

История

Основаване и ранна история

The Daily Telegraph и Courier е основан от полковник Артър Б. Шейна през юни 1855 г. да отправя лична жалба срещу бъдещето главнокомандващ от Британска армия, Принц Джордж, херцог на Кеймбридж.[3][15] Джоузеф Мойсей Леви, собственикът на The Sunday Times, се съгласи да отпечата вестника и първото издание беше публикувано на 29 юни 1855 г. Хартията струва 2д и беше дълъг четири страници.[3] Въпреки това първото издание подчерта качеството и независимостта на своите статии и журналисти:[6]

Ще се ръководим от висок тон на независими действия.

Хартията обаче не беше успешна и Шейг не успя да плати на Леви сметката за печат.[15] Леви пое вестника, като целта му беше да произведе по-евтин вестник от основните си конкуренти в Лондон Ежедневни новини и The Morning Post, за да се разшири размерът на общия пазар.[необходимо е цитиране] Леви назначи сина си, Едуард Леви-Лоусън, лорд Бърнам, и Торнтън Лий Хънт за редактиране на вестника. Лорд Бърнъм възобнови вестника като Daily Telegraph, със слогана „най-големият, най-добрият и най-евтиният вестник в света“.[16] Хънт изложи принципите на вестника в меморандум, изпратен до Леви: "Трябва да докладваме за всички поразителни събития в науката, така че да бъде информиран, че интелигентната общественост може да разбере какво се е случило и да види влиянието му върху нашето ежедневие и бъдещето ни. Същият принцип трябва да се прилага за всички други събития - за модата, за новите изобретения, за новите методи за водене на бизнес ".[17]

През 1876 г. Жул Верн публикува своя роман Майкъл Строгов, чийто сюжет се развива по време на измислено въстание и война в Сибир. Верн включи сред героите на книгата военен кореспондент Daily Telegraph, на име Хари Блаунт - който е изобразен като изключително всеотдаен, изобретателен и смел журналист, поемащ големи лични рискове, за да следи отблизо продължаващата война и да съобщава точни новини за нея Телеграфът'читателска аудитория, преди конкурентни статии.[18]

През 1882г Daily Telegraph преместен в нов Флит Стрийт помещения, които са били заснети в Илюстрирани лондонски новини.

1901 до 1945 г.

През 1908 г. Кайзер Вилхелм II от Германия даде a противоречиво интервю да се Daily Telegraph че сериозно повредени Англо-германски отношения и добави към международното напрежение в началото на Първата световна война[19][20] През 1928 г. синът на барон Бърнам, Хари Лоусън Уебстър Леви-Лоусън, 2-ри барон Бърнам, продадоха хартията на Уилям Бери, първи виконт Камроуз, в партньорство с брат си Гомер Бери, първи виконт Кемсли и Едуард Илиф, 1-ви барон Илиф.

През 1937 г. вестникът поглъща The Morning Post, която традиционно подкрепяше консервативна позиция и се продаваше предимно сред пенсионирания офицерски клас. Първоначално Уилям Еварт Бери, първи виконт Камроуз, е закупен The Morning Post с намерението да го публикува заедно Daily Telegraph, но лошите продажби на първия го накараха да обедини двете. В продължение на няколко години хартията беше преименувана Daily Telegraph и Morning Post преди да се върне към само Daily Telegraph. В края на 30-те години Виктор Гордън Ленъкс, Телеграфът'дипломатически редактор, издава частен вестник за успокоение Писмото на Уайтхол който получи голяма част от информацията си от течове от сър Робърт Ванситарт, постоянният заместник-секретар на Министерството на външните работи и Рекс Лийпър, прессекретарят на Министерството на външните работи.[21] В резултат на това Гордън Ленъкс беше наблюдаван от MI5.[21] През 1939 г. The Telegraph публикува Клеър Холингуъртлъжичка съм Германия трябваше да нападне Полша.[22]

През ноември 1940 г., когато Флит Стрийт е подложен на почти ежедневни бомбардировки от Луфтвафе, Телеграфът започна да печата в Манчестър в Kemsley House (сега Printworks място за забавление), което се управляваше от брат на Кемроуз Кемсли. Манчестър доста често отпечатва цялото издание на Телеграфът когато офисите на Fleet Street бяха под заплаха. Името Kemsley House е променено на Thomson House през 1959 г. През 1986 г. отпечатването на северните издания на Ежедневно и Sunday Telegraph се премества в Трафорд Парк, а през 2008 г. в Newsprinters в Knowsley, Ливърпул.

По време на Втората световна война, Daily Telegraph тайно помогна при набирането на прекъсвачи на кодове за Bletchley Park. Способността за решаване Телеграфът'Кръстословицата за по-малко от 12 минути се счита за тест за набиране. Вестникът беше помолен да организира състезание по кръстословици, след което всеки от успешните участници беше свързан и попитан дали ще бъде готов да предприеме „определен вид работа като принос към военните усилия“. Самото състезание беше спечелено от F. H. W. Hawes на Дагенхам който завърши кръстословицата за по-малко от осем минути.[23]

1946 до 1985

Както семействата Камроуз (Бери), така и Бърнъм (Леви-Лоусън) остават ангажирани в управлението до Конрад Блек пое контрол през 1986 г. След смъртта на баща си през 1954 г. Сиймор Бери, 2-ри виконт Камроуз пое председателството на Daily Telegraph с брат си Майкъл Бери, барон Хартуел като негов главен редактор. През този период компанията видя пускането на сестрински хартии Неделният телеграф през 1960г.[24]

1986 до 2004

Канадски бизнесмен Конрад Блек, чрез контролирани от него компании, купи Telegraph Group през 1986 г. Блек, чрез неговата холдингова компания Ravelston Corporation, притежавани 78% от Hollinger Inc. които от своя страна притежаваха 30% от Hollinger International. Hollinger International от своя страна притежава Telegraph Group и други публикации като Chicago Sun-Times, Йерусалим пост и Зрителят.

На 18 януари 2004 г. Блек беше освободен като председател от Hollinger International борд над обвиненията за финансови нарушения. Блек също е съден от компанията. По-късно същия ден беше съобщено, че Братя Баркли се беше съгласил да закупи 78% от интереса на Black Hollinger Inc. за £245 млн., Като им се даде контролен дял в компанията и да изкупят миноритарните акционери по-късно. Въпреки това беше заведено дело от борда на Hollinger International, за да се опита да блокира Блек да продаде неговия акции в Hollinger Inc., докато приключи разследването на сделките му. Блек подаде контраиск, но в крайна сметка съдия от САЩ Лео Стрийн застана на страната на борда на Hollinger International и блокира Black да продаде акциите си на Hollinger Inc. на близнаците.

На 7 март 2004 г. близнаците обявиха, че обявяват нова оферта, този път само за Daily Telegraph и неговия неделен вестник, а не цялата Hollinger Inc. Тогавашният собственик на Daily Express, Ричард Дезмънд, също се интересуваше от закупуването на хартията, продавайки своя интерес в няколко порнографски списания за финансиране на инициативата. Дезмънд се оттегли през март 2004 г., когато цената се изкачи над 600 милиона британски лири,[25] както направи Daily Mail и General Trust plc няколко месеца по-късно на 17 юни.[26]

От 2004г

През ноември 2004 г. Телеграфът отпразнува десетата годишнина на своя уебсайт, Електронен телеграф, сега преименуван www.telegraph.co.uk. The Електронен телеграф стартира през 1995 г. с „Ежедневният телеграфен справочник за Интернетот писателката Сю Шофийлд срещу годишна такса от 180,00 британски лири. На 8 май 2006 г. се състоя първият етап от основен редизайн на уебсайта, с по-широко оформление на страницата и по-голямо значение за аудио, видео и журналистически блогове.

На 10 октомври 2005 г. Daily Telegraph рестартиран за включване на таблоидна спортна секция и нова самостоятелна бизнес секция. Ежедневната поща'звезден колумнист и политически анализатор Саймън Хефер напусна този документ през октомври 2005 г., за да се присъедини отново Daily Telegraph, където е станал асоцииран редактор. Хефер пише две колони седмично за вестника от края на октомври 2005 г. и е редовен сътрудник на подкаста за новини. През ноември 2005 г. стартира първата редовна услуга за подкасти от вестник във Великобритания.[27] Точно преди Коледа 2005 г. беше обявено, че Телеграфът заглавията ще се преместват от Канада в Canary Wharf, до нови офиси на Victoria Plaza на 111 Buckingham Palace Road близо до Гара Виктория в централен Лондон.[28] Новият офис разполага с оформление "хъб и говори" за редакцията, за да произвежда съдържание за печатни и онлайн издания.

През октомври 2006 г., с преместването си във Виктория, компанията е преименувана на Telegraph Media Group, като се препозиционира като мултимедийна компания. На 2 септември 2008 г Daily Telegraph е отпечатан с цвят на всяка страница за първи път, когато е излязъл Westferry за Вестници в Броксбърн, Хартфордшир, друг ръкав на Мърдок (Рупърт Мърдок) компания.[29] Хартията също е отпечатана Ливърпул и Глазгоу от Вестници. През май 2009 г. излизат ежедневните и неделните издания подробности за разходите на народните представители. Това доведе до редица високопоставени оставки както от управляващата лейбъристка администрация, така и от консервативната опозиция.

През юни 2014 г. Телеграфът беше критикуван от Частен детектив за своята политика на замяна на опитни журналисти и мениджъри на новини с по-малко опитен персонал и оптимизатори на търсачки.[30]

На 26 октомври 2019 г. Financial Times съобщи, че братята Barclay са на път да пуснат Телеграфна медийна група за продажба. The Financial Times също съобщи, че Daily Mail и General Trust (собственик на Daily Mail, Пощата в неделя, Метро и Ирландия в неделя) биха се заинтересували от покупка.[14][31]

Политическа позиция

Daily Telegraph е бил политически консервативен в съвременността.[32] Личните връзки между редакторите на вестника и ръководството на Консервативна партия, заедно с обикновено дясната позиция и влиянието на вестника върху консервативните активисти, доведоха до хартията, за която обикновено се говори, особено в Частен детектив, като Ториграф.[32] Дори когато беше доказано, че подкрепата на консерваторите е спаднала в проучванията на общественото мнение и Труд спечели възходящ, вестникът остава лоялен към консерваторите. Тази лоялност продължи, след като лейбъристите свалиха от власт консерваторите от резултат от изборите през 1997г, и в лицето на лейбъристките избори печели през 2001 и третият пореден избор на лейбъристи 2005.

Когато братята Barclay закупиха Telegraph Group за около 665 милиона британски лири в края на юни 2004 г., сър Дейвид Баркли предложи това Daily Telegraph може вече да не е „домашният вестник“ на Консерватори в бъдеще. В интервю с Пазителят той каза, "Когато правителството е правилно, ние ще ги подкрепим". Редакционният съвет одобри Консервативната партия на общите избори през 2005 г.[необходимо е цитиране]

По време на 2014 референдум за независимост на Шотландия, хартията поддържа По-добре заедно Кампания „Не“.[33][34][35][36] Алекс Салмонд, призова бившият лидер на SNP Телеграфът "крайност" на Време за въпроси през септември 2015г.[37]

По време на Избори за консервативно ръководство през 2019 г., Daily Telegraph одобрен Борис Джонсън.[38] През 2019 г. бивш колумнист Греъм Нортън, който беше напуснал вестника в края на 2018 г., каза „около година преди да напусна, взе обрат“ и го критикува за „токсични“ политически позиции, а именно за парче, защитаващо Върховен съд на САЩ тогава номиниран Брет Кавано и за това, че е "мундщук за Борис Джонсън", чиито колони се твърдят, че са публикувани без„ никаква проверка на фактите ".[39]

През 2015 г. беше глобен с £ 30 000 за „изпращане на непоискано имейл до стотици хиляди от своите абонати, призовавайки ги да гласуват за консерваторите“.[40]

1997Консервативен
2001Консервативен
2005Консервативен
2010Консервативен
2014 IndyrefПо-добре заедно
2015Консервативен
ЕС референдум 2016 г.Напускане на кампанията (Брекзит)
2017Консервативен
2019Консервативен

Изменението на климата

Телеграфът публикува множество колони и новинарски статии, които популяризират псевдонаучни възгледи за изменението на климата и подвеждащо поставят темата за изменението на климата като предмет на активен научен дебат, когато в действителност има научен консенсус относно изменението на климата.[41][42][43][44][45][46] Публикува колони за "конспирацията зад мита за антропогенното глобално затопляне",[44] описа климатичните учени като "примадони и нарциси с бяло покритие"[44][45] и заяви, че „глобалното затопляне причинява приблизително толкова щети, колкото ползи“.[46] През 2015 г. a Телеграф новинарска статия погрешно твърди, че учените са предсказали мини ледникова епоха до 2030 година.[45] Изменението на климата, отричащо журналиста Джеймс Делингпол беше първият, който използва "Климатгейт"на неговия Телеграф блог за произведени противоречия, при които имейли изтекоха от климатичните учени преди срещата на върха в Копенхаген и бяха подведени подвеждащо, за да изглежда, че учените по климата са участвали в измами.[47]

През 2014 г. Телеграфът беше едно от няколкото медийни заглавия, даващи доказателства за Камара на общините Изберете комитет „Комуникация на науката за климата“. Вестникът разказа Депутати те вярват, че климатичните промени се случват и хората играят роля в тях. Редакторите казаха на комисията, "ние вярваме, че климатът се променя, че причината за тази промяна включва човешката дейност, но че човешката изобретателност и адаптивност не трябва да се пренебрегват в полза на икономически вредните предписания."[48]

Сестрински публикации

Неделният телеграф

Daily Telegraph'сестра Неделна хартия е основана през 1961 г. Писателят сър Peregrine Worsthorne е може би най-известният журналист, свързан със заглавието (1961–1997),[според кого?] в крайна сметка е редактор в продължение на три години от 1986 г. През 1989 г. заглавието в неделя е обединено за кратко в седемдневна операция под Макс Хейстингсцялостен контрол. През 2005 г. хартията беше преработена, като Стела беше добавена към по-традиционната телевизионна и радио секция. Цената е 2,20 британски лири и включва отделни добавки за пари, живот, спорт и бизнес Неделният телеграф през юли 2010 г. е 505 214 (ABC)

Младият телеграф

Младият телеграф беше седмична секция на Daily Telegraph публикувано като добавка от 14 страници в уикенд изданието на вестника. Младият телеграф включваше смесица от новини, функции, анимационни ленти и рецензии на продукти, насочени към 8-12-годишните. Редактиран е от Деймиън Келехер (1993–1997) и Кити Мелроуз (1997–1999). Стартирала през 1990 г., наградената добавка включва и оригинални сериализирани истории с участието на популярни марки като Младият Индиана Джоунс и британския детски ситком Камериерка Мариан и нейните весели мъже.

През 1995 г. се извика интерактивно отделяне Електронен млад телеграф стартира на дискета. Описан като интерактивно компютърно списание за деца, Електронен млад телеграф е редактиран от Адам Тансуел, който ръководи повторното стартиране на продукта на CD-Rom през 1998 г.[49] Електронен млад телеграф представено оригинално съдържание, включително интерактивни викторини, информативни функции и компютърни игри, както и развлекателни новини и рецензии. По-късно е преквалифициран като Т: Шофирай през 1999г.

Уебсайт

Telegraph.co.uk е онлайн версията на вестника. Той използва заглавие на банер Телеграфът и включва статии от печатните издания на Daily Telegraph и Неделният телеграф, както и съдържание само в мрежата като актуални новини, функции, галерии със снимки и блогове. През 2007 г. той беше обявен за уебсайт на годината в Обединеното кралство[50] и Digital Publisher на годината през 2009 г.[51] от Асоциацията на онлайн издателите.[52] Сайтът се контролира от Кейт Дей,[53] дигитален директор на Telegraph Media Group. Други служители включват Шейн Ричмънд, ръководител на технологията (редакция),[54] и Иън Дъглас, ръководител на дигиталното производство.[55] Сайтът, който е бил във фокуса на усилията на групата за създаване на интегрирана операция за новини, произвеждаща съдържание за печат и онлайн от една и съща редакция, завърши повторно стартиране през 2008 г., включващо използването на системата за управление на съдържанието Escenic, популярна сред Северна Европа и Скандинавия вестникарски групи. Телеграфната телевизия е a Видео по заявка услуга, управлявана от Daily Telegraph и Sunday Telegraph. Той се хоства на Телеграфът'уебсайт, telegraph.co.uk.

Telegraph.co.uk стана най-популярният британски вестник през април 2008 г.[56] Той беше изпреварен от Guardian.co.uk през април 2009 г. и по-късно от "Mail Online".[57] Към декември 2010 г. "Telegraph.co.uk" сега е третият най-посещаван уебсайт на британски вестници с 1,7 милиона ежедневни браузъри в сравнение с 2,3 милиона за "Guardian.co.uk" и близо 3 милиона за "Mail Online".[58]

През ноември 2012 г. международните клиенти, които имат достъп до сайта Telegraph.co.uk, ще трябва да се регистрират за абонаментен пакет. Посетителите имаха достъп до 20 безплатни статии на месец, преди да се наложи да се абонират за неограничен достъп. През март 2013 г. системата за измерване на заплащането беше въведена и във Великобритания.[59]

История

Уебсайтът стартира под името електронен телеграф в обяд на 15 ноември 1994 г. в централата на Daily Telegraph в Canary Wharf в Лондон Доклендс с Бен Рууни като първи редактор.[60] Това беше първият ежедневен уебсайт в Европа. По това време съвременният интернет все още е в начален стадий, като по това време се смята, че съществуват едва 10 000 уебсайта - в сравнение с над 100 милиарда до 2009 г. През 1994 г. само около 1% от британското население (около 600 000 хората) са имали достъп до интернет у дома, в сравнение с над 80% през 2009 г.[61]

Първоначално сайтът публикува само най-добрите истории от печатното издание на вестника, но постепенно увеличава обхвата си, докато на практика целият вестник не се публикува онлайн и уебсайтът публикува и оригинални материали. Уебсайтът, хостван на a Слънчеви микросистеми Sparc 20 сървър и свързан чрез 64 ​​kbit / s наета линия от Демон Интернет, беше редактиран от Бен Рууни. Ключови служители, които стоят зад старта на сайта, са Матю Дул и Сол Клайн и тогавашният маркетинг мениджър на Daily Telegraph, Хюго Дрейтън и уебмастъра Фиона Картър. По-късно Дрейтън става управляващ директор на вестника.

Ранен преврат за сайта беше публикуването на статии от Амброуз Евънс-Причард На Бил Клинтън и Уайтвотърска полемика. Наличността на статиите онлайн доведе до голяма американска аудитория на сайта. През 1997 г. администрацията на Клинтън публикува доклад от 331 страници, в който Еванс-Причард обвинява в разпространение на „десни изобретения“. Дерек Биштън, който дотогава беше наследник на Рууни като редактор, по-късно пише: „В дните преди ЕТ е малко вероятно някой в ​​САЩ да е знаел за работата на Евънс-Причард - и със сигурност не до степен, в която Белият дом ще бъде принуден да издаде толкова продължително опровержение. "[62] Биштън, който по-късно стана консултантски редактор в Telegraph Media Group, бе последван като редактор от Ричард Бъртън, който бе съкратен през август 2006 г. Едуард Русел замени Бъртън.

Моят телеграф

Моят телеграф предлага платформа за читателите да имат свой собствен блог, да записват статии и да се свързват с други читатели. Стартиран през май 2007 г., My Telegraph спечели награда Cross Media от международна вестникарска организация IFRA през октомври 2007 г.[63] Един от съдиите, Робърт Коуторн, описа проекта като "най-доброто внедряване на блогове, което е виждано във всеки вестник навсякъде по света".

Забележителни истории

През декември 2010 г. Телеграф репортери, представящи се за избиратели тайно записани Бизнес секретар Винс Кейбъл. В неразкрита част от преписа, даден на Би Би СиРобърт Пестън от доносник нещастен, че Телеграфът не е публикувал коментарите на Кейбъл изцяло, заяви Кейбъл във връзка с Рупърт МърдокОферта за поглъщане на News Corporation за BSkyB, "Обявих война на г-н Мърдок и мисля, че ще спечелим."[64] След това разкритие, Кейбъл беше отстранен от отговорността си по отношение на медиите - включително вземане на решения за плановете за поглъщане на Мърдок - от ролята си на бизнес секретар.[65]

През май 2011 г. Комисия за жалби в пресата поддържа жалба относно Телеграфът's използване на подмазване: „По този повод комисията не беше убедена, че общественият интерес е такъв, че да оправдае пропорционално това ниво на измама.“[66] През юли 2011 г. фирма на частни следователи, наета от Телеграфът за проследяване на източника на изтичането се стигна до "силно подозрение", че двама бивши служители на Telegraph, които са се преместили в News International, един от тях Уил Луис, беше получил достъп до стенограмите и аудио файловете и ги изтече в Пестън.[67]

Скандал за депутатски разходи от 2009 г.

През май 2009 г. Daily Telegraph получи пълно копие на всички искове за разноски на британците Членове на парламента. The Телеграф започна да публикува на части от 8 май 2009 г. някои разходи на народните представители.[68]

The Телеграф оправда публикуването на информацията, тъй като твърди, че официалната информация, която трябва да бъде публикувана, би пропуснала ключова информация за преназначаването на номинациите за втори дом.[69] Това доведе до редица високопоставени оставки както от управляващата лейбъристка администрация, така и от консервативната опозиция.

2016 Разследване на Сам Алардайс

През септември 2016 г. Телеграф репортери, представящи се за бизнесмени, заснети Мениджър в Англия Сам Алардайс, предлагайки да даде съвет как да се придвижвате по правилата на FA за играч собственост на трета страна и договаряне на сделка за £ 400 000.[11] Разследването видя, че Алардайс напуска работата си по взаимно съгласие на 27 септември и прави изявлението „заклещването е спечелило“.[70]

Награди

Daily Telegraph е обявен за Национален вестник на годината през 2009, 1996 и 1993 г., докато Неделният телеграф спечели същата награда през 1999г.

Неговото разследване на Скандал за разходи за 2009 г. е обявен за "лъжичка на годината" през 2009 г., с Уилям Луис печеливш „Журналист на годината“.[71] The Телеграф спечели "Екип на годината" през 2004 г. за отразяването на Иракската война.[71] Вестникът също така печели "Колумнист на годината" три години от 2002 до 2004 г .: Зое Хелър (2002), Робърт Харис (2003) и Борис Джонсън (2004).[71]

Благотворителност и набиране на средства

През 1979 г. след писмо в Daily Telegraph и правителствен доклад, подчертаващ недостига на грижи за недоносени бебета, Блаженство, бе създадена благотворителната организация за бебета със специални грижи. През 2009 г., като част от честването на 30-ия рожден ден на Bliss, благотворителната организация беше избрана за един от четиримата бенефициенти на Коледния благотворителен апел на вестника.[72] През февруари 2010 г. беше представен чек на Bliss за £ 120 000.[73]

Вестникът провежда благотворителна жалба всяка Коледа, като всяка година избира различни благотворителни организации. През 2009 г. бяха събрани 1,2 милиона британски лири.[необходимо е цитиране]

Критики

Обвинение в влиянието на новинарите от рекламодателите

През юли 2014 г. Daily Telegraph беше критикуван за това, че на уебсайта си има връзки към прокремълски статии, предоставени от руска държавна публикация, която омаловажава всяко руско участие в свалянето на пътническия самолет Полет на Malaysia Airlines 17.[74] Те бяха представени на уебсайта му като част от търговска сделка, но по-късно бяха премахнати.[75] За хартията се плащат 900 000 британски лири годишно, за да се включи добавката Русия отвъд заглавията, публикация, спонсорирана от „Российская газета“, официалният вестник на руското правителство. Плащат се още 750 000 британски лири годишно за подобно споразумение с китайската държава във връзка с пропекинския Китайски часовник рекламна добавка.[76][77]

През февруари 2015 г. главният политически коментатор на Daily Telegraph, Питър Оборн, подаде оставка. Oborne обвини вестника във "форма на измама на читателите си"[12] за покритието на банката HSBC във връзка със швейцарски скандал за избягване на данъци, който беше широко отразен от други новинарски медии. Той твърди, че редакционните решения относно съдържанието на новините са били силно повлияни от рекламната част на вестника поради търговски интереси.[13] Професоре Джей Росен в Нюйоркски университет заяви, че изявлението на Оборн за оставка е "едно от най-важните неща, които журналист е писал за журналистиката напоследък".[13]

Oborne цитира други случаи на рекламна стратегия, влияеща върху съдържанието на статиите, свързващи отказа да заеме редакторска позиция по отношение на репресиите срещу демократичните демонстрации в Хонг Конг към Телеграф подкрепа от Китай. Освен това той каза, че благоприятни отзиви за Cunard круизен кораб Кралица Мария II се появи в Телеграф, отбелязвайки: „На 10 май миналата година Телеграфът пусна дълъг филм за лайнера на Queen Mary на Cunard на страницата за преглед на новини. Този епизод изглеждаше за мнозина като щепсел за рекламодател на страница, която обикновено е посветена на анализ на сериозни новини. Отново проверих и със сигурност Телеграф конкурентите не разглеждат лайнера на Cunard като основна новина. Cunard е важен Телеграф рекламодател. "[12] В отговор на Телеграф нарече изявлението на Оборн „удивителна и необоснована атака, пълна с неточност и намеци“.[13]

През януари 2017 г. Telegraph Media Group имаше по-голям брой одобрени жалби от всеки друг вестник в Обединеното кралство от своя регулатор IPSO.[78] Повечето от тези констатации се отнасят до неточност, както и при други британски вестници.[79]

През октомври 2017 г. редица големи западни новинарски организации, чието отразяване раздразни Пекин, бяха изключени от речта на Си Дзинпин, с която стартира ново Политбюро. както и да е Daily Telegraph е получил покана за събитието.[80]

През април 2019 г. Business Insider съобщава Телеграфът са си партнирали с Facebook да публикува статии "омаловажаване на" технофеърс "и възхваляване на компанията".[81]

Статия за бурките от Борис Джонсън

През август 2018 г. бивш Външен министър, сега Британски министър-председател Борис Джонсън написа статия в Телеграфът сравняване на Бурка, облечена с жени, с „пощенски кутии“ и „банкови обирджии“.[82]

Преждевременни некролози

Докладът публикуван преждевременни некролози за Cockie Hoogterp, втората съпруга на Барон Бликсен,[83] Дейв Суорбрик през 1999 г.,[83] и Дороти Саутуърт Ритър, вдовицата на Текс Ритър и майка на Джон Ритър, през август 2001г.[83]

Ислямски екстремизъм и скаутски групи

През януари 2019 г. вестникът публикува статия, написана от Камила Томини със заглавие "Полицията е извикана, след като скаутска група, бягаща от джамия, е свързана с ислямски екстремист и отрицател на Холокоста"[84] в която се съобщава, че полицията разследва Ахамед Хусейн, ръководител на скаутската група в ислямския център Люишам, тъй като е имал връзки с екстремистки мюсюлмански групи, които насърчават тероризма и антисемитизма.

През януари 2020 г. вестникът изнесе официално извинение и прие, че статията съдържа много лъжи и че Хюсеин никога не е подкрепял или насърчавал тероризма, нито е бил антисемит. Вестникът плати на Hussain щети и разноски.[85] В своите извинения те казаха: „Статията е публикувана от наш клиент след получаване на информация добросъвестно от скаутската асоциация и Обществото на Хенри Джаксън; въпреки това нашият клиент вече приема, че статията (използвайки този израз за препратка както към печатни, така и към онлайн версии) е клеветническа за вашия клиент и ще му се извини, че го е публикувал. "[86][мъртва връзка]

Китайски часовник

През 2016 г. Хонконгска свободна преса съобщи, че Daily Telegraph получава 750 000 британски лири годишно, за да носи добавка, наречена „Китайски часовник“ като част от търговска сделка с китайски държавен вестник China Daily.[87] Телеграфът публикува добавката веднъж месечно в печат и я публикува онлайн поне до март 2020 г.[88] Към април 2020 г. Телеграфът изглежда премахна China Watch от уебсайта си, заедно с друга секция с рекламни функции от китайска държавна медия, озаглавена „People's Daily Online“. Това последва секцията на People's Daily Online, съдържаща дезинформация за COVID-19, включително твърдения, че традиционната китайска медицина може да помогне в борбата с вируса.[89]

Пазителят съобщи през 2018 г., че вестникът China Watch се носи от Телеграфът заедно с други вестници със записи като Ню Йорк Таймс, The Wall Street Journal и Le Figaro.[90]

Известни хора

Редактори

ИмеВладение
Торнтън Лий Хънт1855 до 1873
Едуин Арнолд1873 до 1888
Джон льо Сейдж1888 до 1923
Фред Милър1923 до 1924
Артър Уотсън1924 до 1950
Колин Кут1950 до 1964 г.
Морис Грийн1964 до 1974
Бил Дийдис1974 до 1986
Макс Хейстингс1986 до 1995
Чарлз Мур1995 до 2003
Мартин Нюланд2003 до 2005
Джон Брайънт2005 до 2007
Уилям Луис2007 до 2009
Тони Галахър2009 до 2013
Джейсън Сейкен2013 до 2014
Крис Евънс2014 до днес

Известни колумнисти и журналисти

Вижте също

Препратки

  1. ^ Фред Макконъл (21 януари 2014 г.). "Тони Галахър излиза като редактор на Daily Telegraph | Медия". Пазителят. Архивиран от оригинала на 4 март 2016 г.. Изтеглено 17 юли 2016.
  2. ^ Обяснение на Общите избори 2015: Вестници Архивиран 22 октомври 2017 г. в Wayback машина Независимият, 28 април 2015 г. Посетен на 9 декември 2016.
  3. ^ а б ° С „Другият документ на Великобритания'". BBC News. 19 януари 2004 г. Архивиран от оригинала на 2 октомври 2008 г.. Изтеглено 20 декември 2007.
  4. ^ "The Daily Telegraph - Данни - ABC | Одиторско бюро за тиражи". www.abc.org.uk. Архивиран от оригинала на 19 ноември 2017 г.. Изтеглено 2 декември 2019.
  5. ^ Раджан, Амол (21 декември 2016 г.). „Какво крие бъдещето на Daily Telegraph?“. BBC News. Архивиран от оригинала на 23 декември 2016 г.. Изтеглено 21 декември 2016.
  6. ^ а б „Мотото на Daily Telegraph: Беше, е и ще бъде“. Telegraph.co.uk. Архивиран от оригинала на 22 декември 2016 г.. Изтеглено 7 декември 2016.
  7. ^ а б Twitter, Freddy Mayhew (17 януари 2019 г.). "Национален вестник ABCs: Намаляването на тиража на телеграфните y-o-y забавя, тъй като изкривяването на масовите продажби приключва". Press Gazette. Архивиран от оригинала на 9 февруари 2019 г.. Изтеглено 7 февруари 2019.
  8. ^ Обединени вестници PLC и Fleet Holdings PLC, Комисия за монополи и сливания (1985), стр. 5–16.
  9. ^ През 1989 г. ежедневниците и неделните вестници бяха обединени в седемдневна операция под Макс Хейстингсе цялостен контрол, но след това редакцията отново е разделена.[необходимо е цитиране]
  10. ^ „Депутатски разходи: Пълен списък на депутатите, разследвани от The Telegraph“. Архивиран от оригинала на 4 май 2017 г.. Изтеглено 27 септември 2016.
  11. ^ а б Бърт, Джейсън; Амофа, Ричард (27 септември 2016 г.). "Сам Алардайс на прага на уволнението като мениджър на Англия след разследване на Telegraph". Телеграфът. Архивиран от оригинала на 27 септември 2016 г.. Изтеглено 27 септември 2016.
  12. ^ а б ° С Питър Оборн (17 февруари 2015 г.). „Защо се отказах от Telegraph“. Отворена демокрация. Архивиран от оригинала на 10 февруари 2016 г.. Изтеглено 16 април 2020.
  13. ^ а б ° С д "Питър Оборн от Daily Telegraph подава оставка заради отразяване на HSBC". BBC News. 17 февруари 2015 г. Архивиран от оригинала на 18 февруари 2015 г.. Изтеглено 18 февруари 2015.
  14. ^ а б „Собствениците на телеграфи да пускат вестници за продажба“. BBC News. 26 октомври 2019. Архивиран от оригинала на 26 октомври 2019 г.. Изтеглено 26 октомври 2019.
  15. ^ а б Бърнъм, 1955. Стр. 1
  16. ^ Бърнъм, 1955. с. 5
  17. ^ Бърнъм, 1955. Стр. 6
  18. ^ Верн, Жул. "Книга на Майкъл Строгов" Архивиран 22 ноември 2010 г. в Wayback машина, 1997–2010, Страхотна литература онлайн. Посетен на 28 април 2010.
  19. ^ "Кайзер Вилхелм II". History.com. Архивиран от оригинала на 29 ноември 2014 г.. Изтеглено 21 ноември 2014.
  20. ^ „Ежедневната телеграфна афера: Интервюто на император Вилхелм II на 28 октомври 1908 г.“. wwi.lib.byu.edu Архив на документи от Първата световна война. Университетска библиотека Бригъм Йънг. 2 юни 2009 г. Архивиран от оригинала на 11 октомври 2014 г.. Изтеглено 21 ноември 2014.
  21. ^ а б Уот, Доналд Камерън „Слуховете като доказателство“ страници 276–286 от Русия Война, мир и дипломация редактирано от Ljubica & Mark Erickson, Лондон: Weidenfeld & Nicolson, 2004 стр. 278.
  22. ^ „Клеър Холингуърт, чуждестранният кореспондент, който съобщи новините за Втората световна война, навършва 104 години“. Telegraph.co.uk. Архивиран от оригинала на 23 януари 2017 г.. Изтеглено 11 януари 2017.
  23. ^ Daily Telegraph, "25000 утре" Архивиран 28 октомври 2009 г. в Wayback машина 23 май 2006 г.
  24. ^ Daily Telegraph, "Некролог: лорд Хартуел" Архивиран 13 октомври 2017 г. в Wayback машина 4 април 2001 г.
  25. ^ Шах, Саид (27 март 2004 г.). „Дезмънд оттегли офертата за„ надценен “телеграф“. Независимият. Лондон. Архивиран от оригинала на 13 декември 2014 г.. Изтеглено 23 ноември 2014.
  26. ^ Гибсън, Оуен (17 юни 2004 г.). „Barclays favorite to land Telegraph“. Пазителят. Лондон. Архивиран от оригинала на 29 ноември 2014 г.. Изтеглено 23 ноември 2014.
  27. ^ "'Чуйте всичко за това, "когато Telegraph пуска подкаст". Press Gazette. 18 ноември 2005 г. Архивиран от оригинала на 5 юни 2008 г.. Изтеглено 15 март 2008.
  28. ^ Уайт, Доминик (22 декември 2005 г.). „Телеграф се премества във Виктория“. Daily Telegraph. Лондон. Архивиран от оригинала на 16 август 2009 г.. Изтеглено 18 септември 2009.
  29. ^ "Daily Telegraph представя пълен цветен редизайн". Press Gazette. 2 септември 2008 г. Архивиран от оригинала на 25 август 2009 г.. Изтеглено 18 септември 2009.
  30. ^ Частен детектив, Брой 1369, 27 юни - 10 юли 2014 г., стр. 7.
  31. ^ "Братята Barclay в 500 милиона британски лири призовават за болна империя". Financial Times. 27 октомври 2019 г. Архивиран от оригинала на 28 октомври 2019 г.. Изтеглено 16 април 2020.
  32. ^ а б Къртис, Брайън (25 октомври 2006 г.). "Странни дни в Daily Telegraph". Шисти. Архивиран от оригинала на 25 януари 2010 г.. Изтеглено 2 май 2010.
  33. ^ Букър, Кристофър (27 декември 2014 г.). "Неуверените шотландци се обърнаха срещу себе си и срещу нас". Daily Telegraph. Архивиран от оригинала на 29 декември 2014 г.. Изтеглено 31 декември 2014.
  34. ^ Андерсън, Брус (27 декември 2014 г.). "Англия трябва да бъде решителна и да спаси шотландците от самоунищожение". Daily Telegraph. Архивиран от оригинала на 31 декември 2014 г.. Изтеглено 31 декември 2014.
  35. ^ Ходжис, Дан (16 декември 2014 г.). „Англия дълго няма да се примирява с поведението на Шотландия“. Daily Telegraph. Архивиран от оригинала на 27 декември 2014 г.. Изтеглено 31 декември 2014.
  36. ^ McTernan, John (30 август 2011 г.). „Кажи истината Шотландия е била отдадена твърде дълго“. Daily Telegraph. Архивиран от оригинала на 8 февруари 2015 г.. Изтеглено 10 януари 2015.
  37. ^ Врабче, Андрю. "Джон Макдонел се извинява обилно по време за въпроси за коментари, похвалящи ИРА - както се случи". Пазителят. Архивиран от оригинала на 18 септември 2015 г.. Изтеглено 18 септември 2015.
  38. ^ View, Telegraph (4 юли 2019 г.). "Борис Джонсън е г-н Brexit. Изберете го за премиер и му дайте шанс да го направи". Телеграфът. ISSN 0307-1235. Архивиран от оригинала на 15 август 2019 г.. Изтеглено 29 септември 2019.
  39. ^ Уотърсън, Джим (7 октомври 2019 г.). "'Токсичен телеграф ме накара да се почувствам гаден, казва Греъм Нортън ". Пазителят. Архивиран от оригинала на 26 октомври 2019 г.. Изтеглено 10 ноември 2019.
  40. ^ Биенков, Адам (21 декември 2015 г.). „Telegraph глоби 30 000 британски лири за имейл„ гласувай тори “. Политика Великобритания. Архивиран от оригинала на 13 ноември 2019 г.. Изтеглено 13 ноември 2019.
  41. ^ „Телеграфна статия за изменението на климата смесва точни и неподдържани, неточни твърдения, заблуждава с фалшив баланс“. Отзиви за климата. 18 октомври 2019. Архивиран от оригинала на 30 октомври 2019 г.. Изтеглено 30 октомври 2019.
  42. ^ „The Telegraph публикува фалшива информация за арктическия климат“. Отзиви за климата. 9 май 2017 г. Архивиран от оригинала на 12 август 2019 г.. Изтеглено 30 октомври 2019.
  43. ^ "Анализ на" Как арктическият лед направи глупаци на всички тези бедни военни"". Отзиви за климата. 31 юли 2015 г. Архивиран от оригинала на 30 октомври 2019 г.. Изтеглено 30 октомври 2019.
  44. ^ а б ° С Пауъл, Джеймс Лорънс (2011). Инквизицията на науката за климата. Columbia University Press. с. 1, 159–160. ISBN 9780231527842. Архивиран от оригинала на 30 октомври 2019 г.. Изтеглено 30 октомври 2019.
  45. ^ а б ° С "Анализ на" Земята се насочва към "мини ледников период" в рамките на 15 години"". Отзиви за климата. 30 юли 2015 г. Архивиран от оригинала на 1 януари 2020 г.. Изтеглено 30 октомври 2019.
  46. ^ а б „Анализ на“ ... в много отношения глобалното затопляне ще бъде нещо добро"". Отзиви за климата. 9 май 2016 г. Архивиран от оригинала на 1 октомври 2019 г.. Изтеглено 30 октомври 2019.
  47. ^ "Кой говори, че климатът има смисъл, медиите отчитат климатичните промени | Сравнителна политика. Cambridge University Press. Изтеглено 30 октомври 2019.
  48. ^ Вон, Адам (1 април 2014 г.). „Telegraph and Mail отстъпват по отношение на изменението на климата“. Пазителят. ISSN 0261-3077. Архивиран от оригинала на 17 ноември 2019 г.. Изтеглено 12 ноември 2019.
  49. ^ Барет, Патрик (19 февруари 1998 г.). "Нова медия: Телеграфно CD-Rom ход. - От Патрик Барет - Списание за маркетинг". Марка република. Архивиран от оригинала на 24 септември 2012 г.. Изтеглено 24 юни 2011.
  50. ^ "Носители на награди AOP 2007". Ukaop.org.uk. 3 октомври 2007 г. Архивирано от оригинала на 13 август 2014 г.. Изтеглено 8 декември 2011.
  51. ^ "Носители на награди AOP 2009 в пълен размер". Ukaop.org.uk. 2 юни 2009 г. Архивирано от оригинала на 23 юли 2014 г.. Изтеглено 8 декември 2011.
  52. ^ Обединеното кралство на онлайн издателите (AOP) | Марките на вестници блестят на наградите AOP Архивиран 11 октомври 2007 г. в Wayback машина
  53. ^ „Телеграф: Джейсън Сейкен потвърждава Макгрегър и Евънс в редактирането на роли“. Пазителят. Лондон. 21 февруари 2014 г. Архивиран от оригинала на 27 август 2016 г.. Изтеглено 13 декември 2016.
  54. ^ „Телеграфният блог на Шейн Ричмънд“. Daily Telegraph. Лондон. Архивиран от оригинала на 13 април 2016 г.. Изтеглено 8 декември 2011.
  55. ^ „Телеграфният блог на Иън Дъглас“. Daily Telegraph. Лондон. Архивиран от оригинала на 12 март 2016 г.. Изтеглено 8 декември 2011.
  56. ^ Kiss, Jemima (22 май 2008 г.). „ABCe: Телеграфният уебсайт изпреварва Guardian“. Пазителят. Лондон. Архивиран от оригинала на 30 септември 2013 г.. Изтеглено 18 септември 2009.
  57. ^ Kiss, Jemima (21 май 2009 г.). „ABCe: Guardian.co.uk заема първо място“. Пазителят. Лондон. Архивиран от оригинала на 30 септември 2013 г.. Изтеглено 18 септември 2009.
  58. ^ Халидей, Джош (21 декември 2010 г.). „Guardian.co.uk преминава 40 м браузъри месечно“. Пазителят. Лондон. Архивиран от оригинала на 11 март 2017 г.. Изтеглено 13 декември 2016.
  59. ^ "Общи условия - Телеграф". Daily Telegraph. 27 април 2018 г. Архивиран от оригинала на 30 март 2018 г.. Изтеглено 3 април 2018.
  60. ^ „Как британската онлайн журналистика стартира във Великобритания“. UK Press Gazette. 1 юни 2006 г. Архивиран от оригинала на 16 февруари 2020 г.. Изтеглено 16 февруари 2020.
  61. ^ Ричмънд, Шейн (11 ноември 2009 г.). „Telegraph.co.uk: 15 години онлайн новини“. Daily Telegraph. Архивиран от оригинала на 13 октомври 2017 г.. Изтеглено 3 април 2018.
  62. ^ Биштън, Дерек (5 февруари 2010 г.). „От ET до TD“. Daily Telegraph. Лондон. Архивиран от оригинала на 14 октомври 2010 г.. Изтеглено 2 май 2010.
  63. ^ Оливър, Лора (9 октомври 2007 г.). „My Telegraph печели международна награда за нови медии“. Журналистика. Архивиран от оригинала на 6 юни 2014 г.. Изтеглено 20 май 2013.
  64. ^ "Винс Кейбъл критикува поемането на Мърдок в тайни касети". BBC News. 21 декември 2010 г. Архивиран от оригинала на 23 декември 2010 г.. Изтеглено 21 декември 2010.
  65. ^ Уинтур, Патрик (21 декември 2010 г.). "Унизеният Винс Кейбъл бе лишен от ролята на Скай след гаф" Война с Мърдок ". Пазителят. Лондон. Архивиран от оригинала на 4 декември 2013 г.. Изтеглено 23 януари 2011.
  66. ^ Робинсън, Джеймс (10 май 2011 г.). "Daily Telegraph подложен на преценка от PCC върху лентите на Vince Cable". Пазителят. Лондон. Архивиран от оригинала на 31 декември 2016 г.. Изтеглено 13 декември 2016.
  67. ^ Халидей, Джош (23 юли 2011 г.). „Шефът на News Corp„ свързан “с изтичането на коментарите на Рупърт Мърдок на Винс Кейбъл“. Пазителят. Лондон. Архивиран от оригинала на 10 май 2017 г.. Изтеглено 13 декември 2016.
  68. ^ „Пълен списък на разследваните депутати“. Daily Telegraph. Великобритания. 8 май 2009 г. Архивиран от оригинала на 4 май 2017 г.. Изтеглено 13 май 2009.
  69. ^ „Въпроси и отговори: разходи на депутатите“. Би Би Си. 8 май 2009 г. Архивиран от оригинала на 4 септември 2017 г.. Изтеглено 8 май 2009.
  70. ^ Келехер, Майкъл (28 септември 2016 г.). "Сам Алардайс казва, че" заклещването е спечелило "след излизането му като мениджър на Англия". skysports.com. Архивиран от оригинала на 25 декември 2016 г.. Изтеглено 30 декември 2016.
  71. ^ а б ° С Press Gazette, Roll of Honor Архивиран 16 юни 2011 г. в Wayback машина.Посетен на 24 юли 2011.
  72. ^ Крейг, Олга (29 ноември 2009 г.). "Телеграфно коледно благотворително обжалване 2009 г .:" Нашите деца дължат на Bliss живота си'". Daily Telegraph. ISSN 0307-1235. Архивиран от оригинала на 9 декември 2018 г.. Изтеглено 7 декември 2018.
  73. ^ "Годишен преглед на Bliss 09/10". Issuu. Изтеглено 7 декември 2018.
  74. ^ Спенс, Алекс (юли 2014 г.). „Телеграф и телевизионен канал бяха критикувани заради съобщения за катастрофи“ Архивиран 6 октомври 2014 г. в Wayback машина, Времената, 22 юли 2014 г. Посетен на 7 октомври 2014
  75. ^ Спенс, Алекс (юли 2014 г.). „Телеграфни скокове„ руска пропаганда ““ Архивиран 11 октомври 2014 г. в Wayback машина, Времената, 30 юли 2014 г. Посетен на 7 октомври 2014.
  76. ^ Частен детектив No 1374, „Улица на срама“, 5–18 септември 2014 г., стр. 6.
  77. ^ "Китай харчи големи средства за пропаганда във Великобритания ... но възвръщаемостта е ниска | Хонконгска свободна преса". Hongkongfp.com. 3 април 2016 г. Архивиран от оригинала на 9 юни 2016 г.. Изтеглено 17 юли 2016.
  78. ^ "Постановления и декларации". IPSO. Архивиран от оригинала на 1 февруари 2017 г.. Изтеглено 19 февруари 2017.
  79. ^ Мейхю, Фреди (19 септември 2016 г.). „Daily Telegraph оглавява кофти списъка на IPSO с девет потвърдени жалби, последвани от The Times и Daily Express“. Press Gazette. Архивиран от оригинала на 20 февруари 2017 г.. Изтеглено 19 февруари 2017.
  80. ^ Филипс, Том (25 октомври 2017 г.). „Протест след забрана на„ нарушителите “на западните медии да изказват реч Си Дзинпин“. Пазителят. Архивиран от оригинала на 8 април 2018 г.. Изтеглено 9 април 2018.
  81. ^ „Facebook си партнира с голям британски вестник, за да публикува спонсорирани статии, които омаловажават„ технофеърс “и хвалят компанията“. Business Isider. 3 април 2019 г. Архивиран от оригинала на 3 април 2019 г.. Изтеглено 3 април 2019.
  82. ^ Джонсън, Борис (5 август 2018 г.). "Дания сбърка. Да, бурката е потискаща и нелепа - но това все още не е причина да я забраним". Телеграфът. ISSN 0307-1235. Изтеглено 29 юни 2020.
  83. ^ а б ° С Макки, Андрю (30 август 2001 г.). „Денят, в който успях да„ убия “жената на Текс Ритър“ Архивиран 5 юли 2018 г. в Wayback машина. Daily Telegraph (Лондон).
  84. ^ "Полицията е извикана, след като скаутска група, бягаща от джамията, е свързана с ислямски екстремист и отрицател на Холокоста". Телеграфът. 19 януари 2019 г. Архивирано от оригинала на 19 януари 2019 г.. Изтеглено 8 април 2020.
  85. ^ „Извинение - г-н Ахамед Хусейн“. Телеграфът. 28 януари 2020 г. Архивиран от оригинала на 1 март 2020 г.. Изтеглено 8 април 2020 - чрез www.telegraph.co.uk.
  86. ^ http://www.rllaw.co.uk/apologies-as-published/
  87. ^ "Китай харчи големи средства за пропаганда във Великобритания ... но възвръщаемостта е ниска". Хонконгска свободна преса HKFP. 3 април 2016 г.. Изтеглено 9 април 2020.
  88. ^ „Daily Daily онлайн: мнение“. архив.vn. 29 март 2020 г.. Изтеглено 9 април 2020.
  89. ^ „Британски вестник даде директна линия до пропагандата на китайския коронавирус“. Новини на BuzzFeed. Изтеглено 9 април 2020.
  90. ^ „Вътре в дръзката глобална пропагандна кампания на Китай“. Пазителят. 7 декември 2018 г.. Изтеглено 14 април 2020.

Допълнителна информация

  • Бърнъм, Е. Ф. Л. (1955). Съд в Питърбъро: историята на Daily Telegraph. Касел.
  • Мерил, Джон С. и Харолд А. Фишър. Великите ежедневници в света: профили на петдесет вестника (1980) с. 111–16
  • Къщата Построена Бери от Дъф Харт-Дейвис. Отнася се за историята на Ежедневният телеграф от създаването си до 1986 г. Илюстрирано с препратки и илюстрации на Уилям Еварт Бери, 1-виконт Камроуз (по-късно наречен лорд Камроуз).
  • Уилям Камроуз: Гигант от Флит Стрийт от сина му лорд Хартуел. Илюстрирана биография с черно-бели фотографски плочи и включва индекс. Отнася се за връзките му с Daily Telegraph.

външни връзки

Pin
Send
Share
Send